Responsive image

Feltöltve: 2019-09-12 09:34:30

Virágoskúti Tánctábor- Balmazújváros

2019. 07. 01. - 07. 04.

Felejthetetlen 4 napot töltöttünk a néptáncosokkal 2019. júl. 01.-04. között a balmazújvárosi Virágoskúti Biogazdaságban, ahová a derecskei Pántlika és Kistopánka néptánccsoport mellett a kistérségből Konyárról és Tépéről is érkeztek táncos gyermekek.

Meglátogattuk az újvárosi Semsey-kastély múzeumot, ismerkedtünk a hely történelmével, megnéztünk egy rádiótörténeti kiállítást és fürdőztünk az élménystrandon.

Délelőttönként és délutánonként alapoztuk meg a jövő év táncanyagát, mely felcsíki játékok és táncok voltak. A táncok tanításában segítségemre Békési András néptáncpedagógus volt, aki 30 éves tapasztalattal rendelkezik táncoktatás terén és a derecskei néptánc és hagyományőrzés mozgatórugója. Kézművesfoglalkozások alkalmával a hímzés fortélyaival ismerkedtünk, hímzett tarsolyt készítettünk, megtanultuk a szál- és a láncöltést.

Esténként meséltünk a gyerekeknek a tájegység meséiből.

Megismerkedhettünk a felcsíki tánc- és népzene anyagával, népi hangszerekkel, ezen belül is a gardonnal. Kapcsolatot építettünk ki a balmazújvárosi Hímes néptánccsoport tagjaival, akikkel az utolsó este fergeteges táncházban vettünk részt.

Pelika Tánctábor- Tépe

2019. 07. 24. - 07. 25.

Élménydús 2 napot töltöttünk a néptáncosokkal 2019. júl. 24.-25. között Tépén a  Békési Portán, ahová a derecskei  néptánccsoportok mellett a kistérségből Konyárról és Tépéről is érkeztek táncos gyermekek.

Kerékpártúrával Derecskéről Tépére érkeztek a gyerekek, akik a kistérségből érkeztek azokat a szülők hozták.

10 órakor elkezdődött a tábor programja.

Ezen a napon segítségemre voltak Jäger Éva és Szamosközi Gergő művésztanárok, akiktől a gyerekek a Kovács módszert és ritmusos játékokat ismerhettek meg. Eközben Békésiné Nagy Magdolna néptáncpedagódustól, népi játszó keretében ügyességi játékokat és felcsíki táncos játékokat tanulhattak meg a gyerekek.

Ebéd után Szamosközi Gergő tanár úr izgalmas zenetörténeti előadása következett, majd kézműves foglalkozás keretein belül levendulás illatzsákot készítettünk.

Délután a közeli kiserdőben szám-háborúztunk, majd visszaérve meguzsonnáztunk és megtanultunk sátrat állítani. Vacsora után az estét tábortűz állítással és tánccal zártuk.

A második napon reggeli ébresztővel, frissítő tornával kezdtünk. Reggeli után felcsíki táncok, énekek és rikoltások tanítása következett. Ebéd után kézműves foglalkozáson a textilfestéssel ismerkedtünk, majd elkerékpároztunk a tépei Halomdombra, melynek a tetejéről a Bihari hegyeket lehet szép időben meglátni. Fagyizás után búcsú és táborzárás.

Köszönet a szülőknek és a Derecske Művészeti Alapoktatásáért Alapítványnak a támogatásért.